רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 30 באפריל 2015

אלו דברים לשבת פרשת אמור תשע"ה - טיוטה


"שינויי מזג האויר הביאו אותי לחשוב..."
בעקבות שלמה ארצי, כן, אצלי שינויי מזג האויר ושאר אירועי השבוע הביאו אותי לחשוב. אני מרגיש כמו תפוחים בננות תפוזים וחצי לימון תוך כדי כך שמישהו הפעיל עלינו את הבלנדר. השיק טעים אך יש לזה מחיר.
באלטימור.
גדלתי שם,  גרתי שם שנה או שנתיים בתחילת שנות הששים של המאה שעברה, לפני שבילינו שנה בארץ במסגרת שנת שבתון של אבי ז"ל. למדתי שם, אני זוכר, בבית ספר יהודי בכיתה א. השבוע באלטימור היתה בחדשות שלא בטובתה, שלא בטובתה של ארצות הברית של אמריקה.
המערכת הפוליטית בארץ  - מנהיגנו הפוליטיים מספקים לנו אפס דוגמה אישית. או אולי דוגמה אישית מתחת לאפס. אין ערך להבטחות, אתה לא מצליח לזהות רציפות במדיניות מהממשלה הקודמת לממשלה המתרחקת - וזו לשון המעטה - אין ערך למילים או לערכים, הכל אינטרסים. אם אנחנו מחפשים יושרה ודוגמה אישית - מחפשים ? - בכל אופן  - לא נחפש אותם בימים אלו וכבר עת ארוכה בשדה הפוליטי. גילוי נאות : אני לא ימני. אבל תקנו אותי אם אני טועה בהערכתי את המערכת הפוליטית ככלל.
ובעולם אחר - לפני כן - תקראו את הפרק בספרו של הרב עדין אבן ישראל "חיי עולם" העוסק בפרשת השבוע , פרשת אמור.
בתוך המערבולת, מתוך הבלנדר - ישנם כמה נושאים שאני לא מרגיש שאני יכול לדבר עליהם, כעת. יש קשר בין אחד הנושאים האלו , דמותו של הרב ליכטנשטיין זצ"ל שהלך לעולמו בשבוע שעבר,לבין דברי הרב עדין יבדל"א הנ"ל וקשר בין שני נושאים אלו לענייני דיומא שנגעתי בהם, קשר של ניגוד, אך שוב, איני מרגיש את היכולת לפרט.
באלטימור הינה תמרור בילדותי. ישיבת הר עציון הינה  תמרור חשוב בראשית חיי הבוגרים. ביליתי שם, עם משפחתי הצעירה, שנתיים,  אחר שקיבלתי את הרישיון לעריכת דין. מורשתם המשותפת של הרבנים עמיטל וליכטנשטיין זכר צדיקים לברכה  עוד תלך ותעמיק ותיתן, אני מקווה, את אותותיה בחברה הישראלית הכללית ביתר שאת בימים שיבואו עלינו לטובה בעתיד.
בהזדמנות , אני מקווה להרחיב בכך.
מזג האוויר , הטבע ומעשי בני עוולה מתעתעים בנו. בשתי הזדמנויות השבוע יצא לי לקיים שיחות אקראי בדרכים ששזורה היתה בהם ציר משותף: על אף הכל - מצווה גדולה לא להתייאש. כך מלמדנו רבי נחמן מברסלב וכך מלמדנו  מו"ר אברהם יהושע השל, וכך מלמדנו מורשתם המשותפת של הרבנים עמיטל וליכנטנשטיין זצ"ל.
וכך, ברשותך שלמה ארצי, אבקש לסיים, בשיר של מישהו אחר; שיר שמתאים ליציאה מן המערבולת ולשיק פירות גם יחד



שבת שלום
    ג'ף


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה