רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 30 ביולי 2015

אלו דברים לשבת פרשת ואתחנן - נחמו תשע"ה


אני חושב שאין שום קשר סיבתי בין הערותיו של חה"כ מוטי יוגב השבוע נגד בית המשפט העליון לבין פשע השנאה של ישי שליסל אתמול נגד הצועדים במצעד הגאווה בירושלים.
ארוע נוסף שצד את תשומת הלב של רבים השבוע היה הריגתו  של אריה חביב משמורת טבע באפריקה על ידי רופא שיניים בחופשת צייד מארצות הברית.
הכותרת הראשית בynet הבוקר היתה : "חשד לפיגוע יהודי: תינוק פלסטיני נשרף למוות".
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4686030,00.html
נראה לי, שבכל זאת יש קו מחבר בין כל האירועים הנ"ל. כל  אחד מהאירועים הנ"ל הוא בבחינת תמרור אזהרה. תמרור אזהרה מפני מה? מפני עבודה זרה.
פרשת השבוע עוסקת, בין השאר בעבודה זרה. ראו דברי י. לייבוביץ בשני ספריו - "העבה והרזה" - על הפרשה; ראו דברי הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ יבדל"א בספרו "חיי עולם" וראו דברי אסא כשר בדברים שלו שפורסמו השבוע באתר 929 בלינק להלן:
http://www.929.org.il/page/160/post/4986
נסיים בפסקה מדבריו של הרב עדין:
"תמצית העניין, הנכונה גם בתחומים רבים נוספים, היא שכל דבר המוצא מתוך המכלול ומועמד לעצמו - נעשה עבודה זרה, אפילו יהיה מצווה חשובה. כשאני לוקח משהו מתוך הכלל ואני אומר שאין יהדות אלא זה, באותה שעה הוא נהיה עבודה זרה, גם אם הוא בעצמו דבר קדוש או חיובי."*
שבת שלום ובבניין ירושלים ננוחם
          ג'ף


* הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ, חיי עולם, הוצאת ספרי מגיד, הוצאת קורן ירושלים בשיתוך המכון הישראלי לפרסומים תלמודיים, עמ' 396


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה