רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שישי, 13 במאי 2016

אלו דברים לשבת פרשת אמור תשע"ו


אני משוכנע שאנחנו צריכים ל"תורתו" של אברהם יהושע השל. לא רק אנחנו אלא גם חברינו ואחינו שבארצות הברית. יש לכך הרבה מאד סיבות, ובזמן הפנוי שלי אני עוסק בכך. אמנה כאן אחת הסיבות, שמפורטת במאמר של השל שנקרא "המציאות בראי התנ"ך" (תרגום שלי לכותרת הדברים באנגלית שהיא :  The Biblical View of Reality.)  ומתוכה "לקחתי" את הציטוט היומי ( שבאנגלית) להיום....*
מוטיב מרכזי בהגותו של השל הוא שבמצבו הקיומי ניצב האדם מול פניית הקב"ה אליו,בבחינת שאלה. הקב"ה שואל כל אחד מאתנו, כפי שהוא שאל את האדם הראשון "אייכה ?", "מה בעצם אתה עושה כאן ? מה תפקידך בעולם ?"
מעבר לכך, אליבא דהשל, "הדת" היא אמנם מענה לשאלות הקיומיות הנ"ל אבל היא גם עוד דבר; היא קושיה מתמדת על כל התשובות שהוצעו ושיוצעו במענה לאותן השאלות, בין השאר על ידי "הדת" עצמה.
הגיגים אלה, הם בבחינת הקדמה לשני שירים שהם עיקרם של אלו דברים הפעם, מפאת "דוחק השעה", נסיבות שהזמן גרמן, מצד אחד, והרצון,מהצד השני,  שלא לתת לשבת הזאת "לעבור" ללא אלו דברים.
על כל פנים השיר הראשון נקרא "שינויים" והוא של פיל אוקס. השיר השני: "סן פרנסיסקו" של אריק איננשטיין.

שבת שלום
     ג'ף










*Lift up your eyes on high*. There is a higher form of seeing. We must learn how to lift up our eyes on high in order to see that the world is more of a question than  an answer.

A.J.Heschel , The Biblical View of Reality, in Moral Grandeur and Spiritual Audacity,  FS&G, p 365 * The reference here is to Isaiah 40:26: 
Lift up your eyes and see !
Who created these ?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה